Thursday 31 October 2013

Saya mahu terbang ke sana...

Saya ada hajat,
tapi sy tak tahu hajat sy tu akn tercapai atau tidak.
hajat tu dari dulu lg sy simpan,
sampai sekarang tak padam2!
dulu pernah usaha, tp ditakdirkan masa tu tak dapat...sy sedey :( 
apa nk bwt, mgkin blum rezeki sy..tentu ada hikmah disebaliknya..huhu, cuba pujuk hati..
jd, hasrat tu sy simpan elok2 dalam satu peti.
kemudian kehidupan diteruskan, dek kerana kesibukan 
dan keseronokan menjalani kehidupan yg sedia ada sy hampir2 terlupa akan hasrat sy tersebut.
Masa berlalu begitu pantas..'pejam-celik'2, sy sudah hampir selesai dengan tugasan2 yg menyibukkan sy tadi dan kemudian barulah sy teringat kembali akan sesuatu yg pernah sy tinggalkan di dalam satu peti..
kemudian sy pergi lihat dlm peti tersebut, alhamdulillah ia masih ada lagi!!! dan sekarang hajat tu datang kembali.. 

Anda mahu tahu apa hajat sy tersebut?

Burung ni walaupun pd pndgn kita nmpk ia spt tidak mampu utk terbang disebabkan bdnnya yg besar,
 tp andai Allah sudah takdirkan ia utk terbang, ia pasti boleh berlaku.

Saya mahu belajar di tanah arab! Sekarang sy sedang dlm usaha untuk mencari jalan ke sana...andai lah sy bisa terbang, sy mahu terbang jauh ke sana...dan andai sy bisa belayar sy ingin belayar ke sana...

Kenapa mahu pergi ke sana? sy nk pandai cakab b.arab sampai berabuk! haha..ye lah, 4 tahun bljr b.arab kt sini yg byk nye lbih pd teori, sy rasa tak cukup melainkan sy pergi sendiri ke sana..bi'ah sekeliling akn memaksa kita utk bertutur dlm bahasa tersebut..pergh..seronoknya kalu dpt listening, speaking and even thinking in arabic setiap masa..sy nk rasa dan lalui bende tu! Nak sangat2!!! Tolong doakan sy.....doakan impian dan hasrat sy ni tercapai.

Bila uruskan bende ni kadang2 bwt sy rasa mcm nak nanges..
tak tahu mcm mane nak citer, kdg2 rasa berkobar2, rasa bersemangat, kdg2 plak rasa sedey, kdg2 rasa nk putus asa pon ada..n now seriously sy nanges ;( sy ada adukan pd lecturer yg sy rapat dgnnye, dia kata "Ain,,awk jgn putus asa, jgn bwt perkara ni separuh jalan!, enti dah usaha cari maklumat sume jgn berhenti stakat ni.  Kita usaha, InsyaAllah ada rezeki enti, ada lah.." kata2nya sdikit sebanyak menguatkan kembali semangat sy :) Syukran ustazah.. 



Ya Allah, andai perkara ini baik utk ku kau permudahkan dan  jayakanlah. Dan andai di takdirkan tiada rezekiku utk itu, kau gantikanlah ia dengan sesuatu yg lebih baik dr itu dan ajr kanlah hatiku utk sabar dan reda~~


No comments:

Post a Comment