Sunday 26 July 2015

Rindu Sebelum Bertemu

Aku sering saja mengalirkan air mata,
Merindui sang ‘pujangga’,
Walau tidak mengenali siapakah ia,
Jauh sekali bertemu dengannya…

Namun aku telah lupa
Bahawa aku sudah ada Sang Pujangga Alam Semesta
Yang telah terlebih dahulu merindui diri ini, kita dan semua,
Juga sama perihalnya, sudah merindui walau tidak pernah bertemu mahupun bersua…


Langit Madinah hening, bening seketika..
Suasana sepi seusai Rasulullah mengungangkapkan kata-kata,
Meluahkan rasa RINDUNYA yang teramat pada saudaranya,
Para sahabat semua tertanya-tanya.

Siapakah insan bertuah itu wahai Nabi Allah?? Kamikah Ya Rasulallah??
Bukan, kamu semua adalah sahabatku..

Mereka adalah saudaraKu,
Mereka tiba disaat aku telah pergi,
Membenarkan, mempercayai dan meyakini walau belum pernah menemui,
Mereka mencintaiku melebihi cinta mereka kepada anak-anak dan orang tua mereka sendiri,
“Aku sungguh rindu ingin bertemu dengan mereka”


Maaf kami Ya RasulAllah,
Kau merindui kami sedangkan kami seringa saja alpa dari mengingatimu…

Maafkan kami wahai rasul mulia, Nantikan kami di sana,
Mungkin saja kami tidak mengenaliMu tetapi engkau pasti mengenali umatmu…



Maka syafaatkan kami, syafaatkan kami, syafaatkan kami,
Moga kita dapat bertemu di akhirat sana melepaskan rindu yang terpendam di hati :’(



#Allah & Rasul Lebih Berhak Untuk Aku Cintai..



No comments:

Post a Comment